Poggibonsi Archaeodrome - Open Air Museum

  • Trustfeed ratings Icon
  • Trustfeed ratings Icon
  • Trustfeed ratings Icon
  • Trustfeed ratings Icon
  • Trustfeed ratings Icon

Poggibonsi, Italy

archeodromopoggibonsi.it
Archaeological museum· Tourist attraction

Poggibonsi Archaeodrome - Open Air Museum Reviews | Rating 4.5 out of 5 stars (6 reviews)

Poggibonsi Archaeodrome - Open Air Museum is located in Poggibonsi, Italy on Via Fortezza Medicea. Poggibonsi Archaeodrome - Open Air Museum is rated 4.5 out of 5 in the category archaeological museum in Italy.

Address

Via Fortezza Medicea

Phone

+39 29279400

Amenities

Good for kidsNo restaurant

Accessibility

Wheelchair-accessible car park

Open hours

...
Write review Claim Profile

P

Philip Smith

It took us two hours to find it, walking for miles! Need some decent signage but interesting insight into past when you get there. It will amaze you the extent of the settlement.

A

Andrew Outram

Unfortunately, despite it stating online that it would be open, it was deserted. It was still interesting though and we were able to walk around the site and all read the information on the info boards.

R

Riccardo Papotti

Posto meraviglioso! Offre la possibilità di fare un giro a piedi o in bici immergendosi in un piacevolissimo paesaggio. Davvero interessante la ricostruzione del villaggio, ottima idea inserire le didascalie illustrative su ciò che si incontra. Comodo da raggiungere in quanto all'esterno del parco c'è un amplio parcheggio.

A

Andrea As

Tanti archeologi vestono i panni di un villaggio (curtis) del 9sec. e le domeniche mostrano a tutti i visitatori del 21 sec. come si viveva e si costruiva all'epoca. Lo fanno gratis ma i contributi sono indispensabili, facciamoli.

N

Nicola Lucchetti

Bella idea e ben realizzata. C'è solo di domenica, ma avuto fortuna che ci fosse una scolaresca.

M

Marina Messa

Sono passata di sabato mattina e il parco era chiuso, ma grazie alla disponibilità di Matteo che lavorava nel suo \orto di Godfrey\ ho scoperto la storia che l'archeodromo vuol raccontare. Ho quindi apprezzato le capanne ricostruite in bellissimo villaggio medioevale, ne consiglio vivamente la visita